با حضور نمایندگانی از 4 كشور؛

نخستین همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود

نخستین همایش  بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور نمایندگانی از 4 كشور خارجی در تهران برگزار می‌شود.

عنایت سالاریان، سخنگوی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران با اعلام خبر برگزاری نخستین همایش علمی بین‌المللی سیدشیخ صفی‌الدین اردبیلی به خبرنگار مهر گفت: این همایش با هدف معرفی افكار و آثار شیخ صفی‌الدین اردبیلی و تاثیرگذاری وی در عرفان اسلامی و علوی با حضور نمایندگان و پژوهشگرانی از 4 كشور خارجی، دوشنبه 16 دی ماه سال جاری در سازمان اسناد و كتابخانه ملی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از فراخوان همایش، تاكنون بیش از 30 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و قرار است مقالات برگزیده در پنل‌های تخصصی عصر روز همایش ارائه شود. 4 مقاله مربوط به میهمانان خارجی شركت كننده در همایش است كه در سخنرانی صبح ارائه می‌شود و یكی از مقالات مربوط به استاد دانشگاه سواس انگلستان است.

مشاور رئیس و مدیر كل حوزه ریاست سازمان اسناد و كتابخانه ملی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از اسناد، كتب و منابع با موضوع شیخ صفی‌الدین اردبیلی در روز برگزاری این همایش خبر داد.

به گفته سالاریان، مركز مطالعات و تحقیقات شیخ صفی الدین اردبیلی در تهران و لندن، استانداری اردبیل و اصفهان، دانشگاه محقق اردبیلی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد دایره‌المعارف اردبیل، موزه، كتابخانه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و چند مركز دیگر  از مراكز مشاركت كننده در برگزاری این همایش هستند.

کد خبر 2203776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha